DE VOORBEREIDING

12 mei 2016 - Breda, Nederland

Wat kunnen drie maanden vreselijk lang duren. We zijn er helemaal klaar voor. Nou ja, helemaal, als het zou moeten zouden we in een week weg kunnen zijn. Maar ja, de tickets zijn geboekt op 3 juli. En dat is echt nog ruim anderhalve maand van nu.

Ondertussen zijn we druk met van alles. Het huis in goede staat brengen voor de nieuwe huurders. Onze kleren inpakken en opslaan. De verzekeringen regelen. Naar de huisarts en tandarts voor een laatste controle. Inentingen halen. Een internationaal rijbewijs regelen. En ga zo maar door.

Hoe deden we dat vroeger eigenlijk? Toen gingen we gewoon weg en zagen we wel waar het schip strandde. Meestal nergens, en kwam je best wel weer heelhuids thuis. Maar met meer levenservaring zie je ook eerder de risico’s. En daar willen we toch het liefst zo weinig mogelijk tegenaan lopen

Dorine heeft de afgelopen week haar rugzak al proefgepakt. Want je moet natuurlijk wel weten of alles wat je mee wilt nemen, ook er in past.

En dan blijkt dat er eigenlijk heel veel in een rugzak gaat. Tenminste, zolang je maar geen stevige trekkersschoenen meeneemt of een dik warm vest. Want dan zit je backpack zo vol. Maar ja, we willen onderweg ook goed schoeisel aan en het voldoende warm hebben. In Patagonië kan het heel koud zijn. Dus wordt het een kwestie van balans en afwegen. Wat wel  en wat niet.

Ik heb me vanmorgen weer met heel andere dingen bezig gehouden. Met zangeres Gemma Driessen het miniconcert voorbereid dat we onze familie, vrienden en vriendinnen willen aanbieden op ons uitzwaaifeestje op 25 juni. We hebben heerlijk muziek gemaakt en kwamen helemaal in de flow.

En nou gaan Dorine en ik voorlopig maar weer onrustig verder met aftellen ……..

1. Pauly Grotens:
    15 mei 2016
    Wat een leuke verhalen! Berry en ik gaan jullie zeker volgen!
    Heb nog een paar jaar bij Wereldkinderen gewerkt en krijg nu een pensioentje van € 41,44 per maand haha!
    Graag schenk ik jullie maandelijks dat bedrag zolang als jullie trip duurt!! Dus maak een kind gelukkig!!
  2. Zef:
    15 mei 2016
    Wow, leuk Pauly! We gaan het goed besteden. Bedankt.
  3. Joke Pelle:
    29 mei 2016
    Spannend! Succes met de voorbereidingen. Ik ga jullie uiteraard volgen!