DE START

8 april 2016

Al heel lang hebben wij  -  Zef en Dorine  -  het plan in ons hoofd om een backpackreis naar Zuid-Amerika te gaan maken. Allerlei leuke werkopdrachten die langs bleven komen, maakte dat we het steeds niet de topprioriteit konden geven die nodig is om het plan werkelijk te gaan uitvoeren.

Maar nu is het er dan toch van gekomen. We hebben huurders voor ons huis gevonden. Daardoor kunnen we per 1 juli vertrekken naar Lima, de hoofdstad van Peru. De bedoeling is dat we zes tot twaalf maanden weg blijven. De reis gaat van Peru naar achtereenvolgens Chili, Argentinië, Uruguay,en Brazilië.

We willen gaan reizen met het openbaar vervoer. Dat geeft ons inziens de beste mogelijkheden om veel met de plaatselijke bevolking en de lokale culturen in contact te komen.

Voorlopig hebben we nog een kleine drie maanden de tijd om alle voorbereidingen te treffen die nodig zijn om welgemutst en goed geprepareerd op reis te kunnen. Onderdeel daarvan is ook het wat meer gedetailleerd uitzoeken waar we allemaal exact heen willen. Een boeiende bezigheid!

Als er vrienden, vriendinnen of familieleden zijn die graag een eindje met ons mee op reizen, dan waarderen we dat zeer. Voel je uitgenodigd! We horen het graag.

1. Judith:
    12 april 2016
    Goed nieuws......maar ook spannend. (Hoop dat jullie weer heelhuids terugkomen). Zal vast een geweldige reis worden
  2. Zef:
    12 april 2016
    Ja Juut, allemaal waar. Zo beleven wij het ook.
  3. AnnA:
    12 april 2016
    In gedachten reis ik met jullie mee! Super zo´n blog.