Bekendmaking

12 april 2016 - Breda, Nederland

Inmiddels hebben wij onze familie, vrienden en vriendinnen ingelicht met de volgende mail:

Lieve familieleden, vrienden en vriendinnen,

De meesten van jullie zullen al wel gehoord hebben van onze plannen om een grote Zuid-Amerikareis te gaan maken. Dat wordt nu concreet. We hebben huurders gevonden die ons huis voor zes tot twaalf maanden gaan huren, hetgeen ons in de gelegenheid stelt om ook zes tot twaalf maanden op reis te gaan. Rugzak en openbaar vervoer. We vertrekken op zondag 3 juli vroeg in de ochtend vanaf Schiphol, om na twee tussenstops (Madrid en Quito) nog diezelfde avond laat in Lima (Peru) aan te komen. Daar verblijven we drie nachten in Hotel Bolivar om bij te komen van de jetlag. En daarna zien we wel.

De tocht gaat van Peru naar Chili, Argentinië, Uruguay en we eindigen in Brazilië. Voor degenen die het leuk vinden om onze avonturen een beetje te volgen: We hebben een blog aangemaakt waarop we onze laatste reisnieuwtjes op kwijt kunnen. zefdorine.reislogger.nl . Je kunt er zelf af en toe op kijken, maar je kunt je er ook op aanmelden. Dan krijg je automatisch bericht van de updates. Het blog werkt al, dus we berichten nu al over onze reisvoorbereidingen.

Uiteraard komt er een uitzwaaifeestje. Zaterdagmiddag 25 juni van 13.00 tot 17.00 uur. Save the date! Geheel in de stijl van de midzomermiddagdinch van de afgelopen jaren (zoals sommigen van jullie die hebben meegemaakt). En zangeres Gemma Driessen geeft een miniconcertje. Je wordt kort van tevoren nog opnieuw uitgenodigd, met alle details.

Naar aanleiding van een vraag die ons door vrienden werd gesteld het volgende: Veel mensen in onze kennissenkring geven met een bepaalde regelmaat aan goede doelen. Soms is daar ook enige terughoudendheid bij, omdat je nooit zeker weet of je geld aan een strijkstok blijft hangen. En de kosten van de Goede-Doelen-Organisaties moeten ook betaald en worden dus ook van je giften afgetrokken.

Uiteraard zullen wij op onze reis allerlei situaties treffen waarin mensen al geholpen zijn met een paar bedden, een naaimachine, zaaigoed, een geit, een dak, een bakfiets en ga zo maar door. Als er onder jullie zijn die daar graag iets aan bij willen dragen  -  geen cent strijkstok, nooit geld gegeven maar altijd alleen maar spullen, 100% betrouwbaar, een foto en een verslagje van waaraan je geld is besteed  -   dan staan wij daar graag voor open. Stel je in dat geval met ons in verbinding, en dan spreken we daar iets over af.

Last but not least, er hebben zich al enige mensen gemeld die graag een stukje met ons mee zouden willen reizen en overwegen om dat te gaan doen. Dat lijkt ons erg plezierig!. Mocht je daarin interesse hebben, laat ons ook dat maar weten. En dan zien we wel hoe en waar we op elkaar aantakken.

Nou, dat is het in het kort. Wij vinden het reuze spannend en kijken erg uit naar de start.

Warme groet,

Zef en Dorine

..... en nou kunnen we natuurlijk ook helemaal niet meer terug!